פריצת דיסק

מהי פריצת דיסק ?

פריצת דיסק זוהי תופעה פיזיולוגית ממנה סובלים אנשים רבים, כאשר מקור התופעה טמון בדרך כלל במאמץ יתר אשר מופעל על הגב, שרירי בטן רפויים, אשר לא מספקים את התמיכה הראויה, תנועות לא נכונות, משקל עודף ועוד מגוון רחב של סיטואציות נוספות. פריצת דיסק, או דיסקוס, זוהי אחת מהתופעות הבולטות ליצירה של כאבי גב, כאשר מהות הבעיה נובעת למעשה בפגיעה בסחוס המחבר בין חוליות עמוד השדרה. עמוד השדרה שלנו בנוי מחוליות אשר מחוברות באמצעות סחוס. הסחוס, שצורתו מזכירה את מבנה הבצל, מורכב משכבות על גבי שכבות כאשר בתוכן ישנו נוזל הנקרא ג'לטין. בעת פריצת דיסק, נוצר לחץ על הסחוס, כאשר הלחץ הזה, אשר יכול להיות בדרגות שונות, פוגע בסחוס, ולעיתים עד כדי שחרור הנוזל.

פריצת דיסק הסבר

פגיעה בסחוס יכולה לבוא לידי ביטוי בשני אופנים, כאשר צורה אחת לפגיעה שכזו יכולה לבוא לידי ביטוי בפגיעה חלקית, מה שנקרא בלט דיסקוס, הרי שבמקרה כזה יש פגיעה חלקית בסחוס, וחלק משכבותיו נפגמות, בעוד שהאופן השני בו יכולה לבוא לידי ביטוי פגיעה בסחוס, הוא במקרים בהם יש קרע של מרבית שכבות הסחוס, מקרה זה נקרא בקע דיסקוס. פריצת דיסק היא מקרה בו כל שכבות הסחוס נקרעות והנוזל שנמצא בתוכו נוזל החוצה.

איך לטפל במקרים של פריצת דיסק ?

פריצת דיסק באה לידי ביטוי בכאבים עזים בחלקים שונים של הגב, בהתאם למיקום בו נתבצעה הפגיעה, כאשר במרבית המקרים מדובר על כאבים בגב התחתון, ולעיתים יכול הכאב להופיע גם בחלק העליון של הגב. הטיפול אותו מעניקים למקרים של פריצת דיסק מושפע מרמת הפגיעה, ורמת הכאב אותה יוצרת הפגיעה, כאשר מקרים חמורים של פריצת דיסק מצריכים אף ניתוח. לפני שאתם פונים לפתרון של ניתוח, חשוב לבחון את יתר אלטרנטיבות הטיפול וביניהן רפואה משלימה משום שישנן פעמים רבות בהן פיזיוטרפיה וטיפולים אלטרנטיביים שונים, ביניהם דיקור, סו ג'וק , YNSA, יוכלו לסייע באופן משמעותי, לא רק על הכאב אשר נוצר כתוצאה מפריצת דיסק, אם כי, יכול לשפר את המצב מבחינה פיזית באופן  ניכר.

גורמים שיכולים להעלות את רמת הסיכון שלך ללקות בפריצת דיסק:
פריצות דיסק היא תופעה נפוצה אצל בני אדם בגילאים שבין 35 ל- 45, וזאת עקב התנוונות הדיסקים כתוצאה מן העלייה בגיל. משקל עודף גורם להפעלת לחץ מיותר על הדיסקים הממוקמים באזור הגב התחתון.   גובה מעלה את רמת הסיכון ללקות בפריצת דיסק, ככלל נראה כי גברים גבוהים ונשים גבוהות נוטים יותר ללקות בפריצות דיסק. עישון מעלה את רמת הסיכון שלך לפריצת דיסק מכיוון שהעישון מוריד את רמות החמצן בדם, ומונע מרקמות הגוף לספוג חומרי מזון וחמצן.
העוסקים בעבודות הדורשות מאמץ גופני נוטים לרמת סיכון גבוהה יותר ללקות בפריצות דיסק.
הרמת משאות באופן תדיר, משיכהדחיפהרכינה הצידה וסיבוב עמוד השדרה מעלים את רמת הסיכון לפריצת דיסק. עיסוקים אשר דורשים ישיבה ממושכת או עמידה ממושכת ללא שינוי התנוחה גם הם מעלים את רמת הסיכון לסבול מפני פריצת דיסק.

צרו איתנו קשר:

יצירת קשר
דילוג לתוכן